2010-09-18

Rauka vägen till Gotland

Då var det första besöket på ett av de mest klassiska inhemska semesterställena genomfört. Gotland är en ö jag har hört väldigt mycket positivt om och ett besök där har alltid funnits med på önskelistan.

Vanligtvis besöker man Gotland under sommarmånaderna för att få ta det lugnt, sola och bada - men så var inte fallet nu! Jag besökte ön under sensommaren då de sista värmande solstrålarna fortfarande kämpade sig kvar på himlen.

Kontrasten mot Stockholm är stor, direkt när man landar på flygplatsen möts man av ett lugn som kan få den allra stressigaste att varva ned, då det nu inte syns några turister på ön längre. Tempot är skönt och naturen storslagen - och den vill jag verkligen se mer av!



Resedagboken från min vistelse på Gotland finns här nedan

Dag 1
Söndag | 2010-09-12
Visby


Dag 2
Måndag | 2010-09-13
Tofta


Dag 3
Tisdag | 2010-09-14
Raukar


Dag 4
Tisdag | 2010-09-15
Ringmur / Hemfärd

2 comments:

Victoria R said...

Underbart! Var vi verkligen på samma ställe? ;-)

Härliga foton. Och hela din blogg består ju av fantastiska berättelser!!
Keep up!

Vi hörs:)

Christoffer Sandberg said...

Tack tack! Kul att du gillar bloggen och bilderna!

Kan intyga att det är Gotland på dem ;) Fångat genom mina ögon...

Ha de bra!