2009-05-05

Thailand: Första intrycken

Efter en hektisk weekend har jag nu skapat min första bekantskap med landet som är många svenskars semesterparadis. Förväntningarna var höga efter att ha hört många berättelser och sett mycket bilder från nära och kära.

Det första uppenbara som fångade min uppmärksamhet var de klara kontrasterna mellan fattigt och rikt. På ena sidan vägen kunde stora hus stå klara medans det på andra sidan vägen kunde stå halvfärdiga plåtskjul. Även avsaknaden på trafikregler (eller i alla fall viljan att följa dem) var något som jag uppmärksammade.

Det Thailänska folket och klimatet är dock helt underbart och jag kan förstå varför så många turister väljer att återvända år efter år.



Resedagboken från min weekend i Hua Hin, Thailand finner ni här nedan.

Transport
Onsdag | 2009-05-03
Transport till Thailand


Dag 1
Torsdag | 2009-05-04
Ankomst Hua Hin


Dag 2
Fredag | 2009-05-05
Vattenskoter & Gardenparty


Dag 3
Lördag | 2009-05-06
Poolparty


Dag 4
Söndag | 2009-05-07
Shopping

No comments: