2009-02-14

Saknaden

Nu är det 2 veckor sedan tomheten infann sig i min vardag. För mig är detta något helt nytt då jag alltid har haft sällskap av min trogna följeslagare sedan jag flyttade till eget. Det går inte en dag utan att tankarna vandrar in på saker som påminner om honom.

Jag kommer även på mig själv när jag är på väg att göra saker som jag förut gjorde för Ludde - det kan vara allt från att lägga ordning hans filt i soffan till att ställa ner en tallrick åt honom på golvet.

Saker som jag saknar otroligt mycket med honom är att han alltid kom när man ropade, det spelade ingen roll om man låg i sovrummet och skulle sova eller om man satt i soffan och tittade på tv - han kom alltid och kelade. Varje gång han hoppade upp i soffan hoppade han alltid upp i den änden så att han var tvungen att kliva över en och på så sätt få chansen att lägga sig i knät. Han låg alltid på badrumsmattan och väntade på mig medans jag duschade och när han låg där så brukade han även "prata" för fullt med mig.

Det finns så mycket små egna saker som gjorde Ludde så unik och just därför är tomrummet stort...

Bilden ovan lyckades jag knäppa när Ludde hade krupit upp i sängen och bäddat ner sig själv under mitt täcke och lagt huvudet på kudden.

5 comments:

Anonymous said...

Sjuukt gullig bild på Ludde...:)
Förstår verkligen att du saknar honom....:( usch vad hemskt...

Christoffer Sandberg said...

Hehe, det var inte så svårt at knäppa sånna bilder på honom. Han var ju så himla go av sig! :)

Han är verkligen saknad :(

Bunny said...

Åh... Det är det sorgligaste som finns... När våra djur lämnar oss...

Jag ser att det är ett tag sedan nu, men saknaden försvinner aldrig...

Du får glädjas av stunderna Ni fick tillsammans ღ

Hoppas Du får en God Jul!!

Bunny^^

Christoffer Sandberg said...

Det är verkligen förj*vligt när den som funnits vid ens sida så länge inte finns där längre! Det blir ett stort tomrum, trots att tiden gör att man får distans.

Det finns många fina minnen att tänka tillbaka på dock :)

God jul till dig med och tack för kommentaren!

Bunny said...

Det var så lite :)