2009-12-02

Ao Nang, Thailand - Onsdag - Dag 15

En lugn morgon där vi gick upp till hotellfrukosten. När vi avnjutit våran näst sista hotellfrukost under denna resa tog vi plats i solstolarna vid poolen. Förmiddagen spenderades avslappnat i solen och varvades med lite bad och lek i det svalkande poolvattnet medans vi blev serverade drinkar.

Förmiddagen flöt på snabbt och eftermiddagen inleddes med en kort shoppingtur längst med shoppinggatan i Ao Nang. Det gjordes några småfynd men det mesta var införskaffat under den förra shoppingturen som ägde rum tidigare i veckan.

När vi åter var tillbaka på hotellet var det lite olika aktiviteter inplanerade på schemat. Mamma och Anders gick iväg för att tatuerade sig, Linda, Camilla och Catrin gick iväg och gjorde manikyr medans jag och Peter tog det lugnt i poolen.

Det tog cirka två timmar innan alla var klara med sina aktiviteter och redo för att gå ut i den Thailänska natten för en bit mat. Restaurangen för kvällen hade vi valt på förhand. Vi tänkte att den sista middagen skulle avnjutas på ett mysigt och trevligt ställe - och vad passade då bättre än att sitta på Echo's underbara servering en våning upp bland takåsarna för att blicka ut över Ao Nang och Andamanhavet. Vi njöt av värmen och den goda maten medans vi passade på att summera resan och de minnen som skapats. Några av de bästa stunderna för samtliga visade sig vara utflykten till Hong Island (lagunen) och besöket hemma hos Run.

Efter middagen gick vi ner till stranden för att tända två stycken ljuslyktor (khom loys) som fick segla upp bland molnen. När vi släppt dem mot himlen satte oss på trappan ner till stranden för att titta på ljuslyktorna medans vinden förde dem långt ut till havs. Under denna stund gick våra tankar gick till anledningarna för att ljuslyktorna tändes.