2010-02-13

Lindvallen - Lördag - Dag 3

Då gårdagskvällen på Högfjällshotellet satt sina spår bestämde jag mig väldigt snabbt efter det första uppvaknandet att ta en sovmorgon. Efter en välbehövlig vila och en resorb var jag tillslut uppe på benen strax efter klockan 10:00.

Jag var dock fortfarande inte tillräckligt pigg för att ge mig ut i backen, så istället blev det en snabb lunch på McDonalds och sedan en skön prommenad i solen kring området runt hotellet.



klockan 13:00 var det samling för gemensamma aktiviteter som varade eftermiddagen ut.

Frammåt kvällen var det skotersafari bokat, där jag och Petter bildade ett åkpar. Färden började så sakta genom en snårig skog med väldigt gropig och uppåkt skoterled. På ett ställe mitt i skogen stängde vi av skotrarna, stod tysta och beundrade de tusentals stjärnor som glittrade i den kalla natthimlen.

Sakta började vi stiga upp mot fjället och där fanns det möjlighet att gasa på lite (skotrarna kunde trots allt göra 120 km/h om man fick möjlighet). Trots mörkret var det en väldigt rolig upplevelse att köra skoter (då jag aldrig gjort det tidigare). När vi nådde vårat mål som var Hemfjällstugan hade vi totalt räknat ihop två stycken avåkningar i våran grupp under skotersafarin som varade i cirka 50 minuter. Hemfjällsstugan är en stuga mitt uppe på fjället som saknar både el och rinnande vatten - detta var platsen för kvällens middag. När vi satt oss till bords och trubaduren Boppen (den duktiga killen från gårdagens after ski) hade gjort ett framträdande presenterades dagens meny för fonduekvällen som skulle äga rum. Middagen var utsökt och underhållningen likaså!



Vid midnatt var det åter dags att ta oss till Ski Lodge. Transportmedlet ned från fjället till bebyggelsen sköttes av flak som var fastsatta på guidernas skotrar. Varje tur fick med sig 9 stycken på flaket samt 1 bak på skotern. Resan ned till den väntande bussen tog ca 20 minuter.

Resten av natten spenderades trynandes på en skön kudde på rummet, där jag utmattad av förkylningen och eftersläpningar från gårdagen lagt mig tillrätta...

No comments: