2010-02-12

Lindvallen - Fredag - Dag 2

Tidig uppgång för att avnjuta första hotellfrukosten som serverades på Ski Lodge. En klassiker som jag alltid brukar avnjuta innan en dag i backen är havregrynsgröten - riktigt gott!

När jag var mätt och belåten knatade jag iväg till uthyrningen som låg ca 200 meter bort, för att plocka ut en snowboard och ett par boots så jag kunde ge mig ut i pisterna som lockade runt knuten.



Morgonåkningen var riktigt bra och vi tog oss snabbt upp och ned för backarna som var relativt tomma på folk. Förmiddagen spenderades med att utforska större delen av lift- och pistsystemet som erbjöds här i Lindvallen - akompanjerat av strålande sol och en temperatur på ca -6. Jag hann till och med ta mig en tur i pinkpark, som är Lindvallens "funpark".

När klockan började närma sig lunch mötte jag och Petter upp Johan för att ta några åk tillsammans och sedan leta oss upp till toppstugan (och snögubben) för att fylla på med energi inför eftermiddagen.



Under eftermiddagen fortsatte utforskningen av systemet i Lindvallen och vi avslutade dagen med ett åk i den svarta pisten vid namnet Adam.

Då åkningen för dagen var avklarad strax innan klockan 16:00 hann vi precis tillbaka till hotellet innan det var dags för en gemensam after ski. Den ägde rum i en kåta 5 minuters promenad från hotellet. Där vart det korvgrillning och trubadur (Boppen stod för musiken) och allsång.



Efter after ski'n fanns det lite välbehövlig tid till att duscha och göra sig i ordning efter dagen i backen. För på kvällen väntade både trerättersmiddag och festligheter på Högfjällshotellet.

No comments: