2009-08-02

Norge - Dag 2 - Söndag (Oslo)

Efter en relativt tuff ”dagen före” vaknade jag klockan 9 och var först upp av sällskapet. Jag väckte de andra, då vi bestämt lunchträff med Patrik ute på Ostøya. Efter en snabb morgonfix packade vi in oss i bilen och åkte till Snarøya. Där en liten motorbåt låg och väntade. Efter lite om och men fick vi tillslut igång, den inte allt för pigga, motorn. Matthias och jag försökte säkert 30 gånger innan den motvilligt fräste igång. Motorn hoppade och skuttade men lyckades trots detta transportera oss den korta, men nödvändiga sträckan på havet för att komma till bryggan på ön.



Väl framme på Ostøya blev vi mottagna av Patrik som serverade oss en riktigt god lunch (Currybiff alternativt Pasta carbonara). När han slutade jobba kl 14:00 knatade vi mätta och belåtna ner till båten som tog oss tillbaka till fastlandet. Vi åkte hem till honom för att säga ett första ”hej” till Patriks dotter Juni som var riktigt söt och väldigt liten. Vi stannade hos Patrik och Jessica över en fika och jag och Linda visade dem vår kommande reseplan genom Norge.

Fram mot eftermiddagen tog vi en promenad hem till Caroline och Tobias som bor på Majorstua, då vi ändå var på väg till Frognyparken för ett besök. De beslutade att göra oss sällskap och något senare strosade vi alla (jag, Linda, Matthias, Caroline och Tobias) runt i parken och tittade på statyer föreställande nakna människor.



Efter parkbesöket skiljdes vi åt då jag, Linda och Matthias beslutade att knata vidare ner till Karl Johan gate och se stadsmyllret innan vi gick hem och åt middag – som idag bestod av en pizza Capricciosa + vitlökssås för 155 NOK.

Resten av kvällen spenderades åt att sortera fångsten av bilder, fylla på USB-minnet med musik för morgondagens bilfärd, packa ihop sakerna och bara prata strunt.

1 comment:

Anonymous said...

Din kusin ser väldigt bra ut och verkar vara en trevlig karl! Du borde presentera honom lite mer ;)